januari 2019

Onderzoekscommissie Europees Parlement: EU-toelatingsprocedure pesticiden te laks

STRAATSBURG, 16 januari - “Wat we al vermoedden, blijkt te kloppen”, stelt GroenLinks- Europarlementariër Bas Eickhout. “De Europese toelatingsprocedure voor pesticiden moet veel strikter en transparanter.” Op initiatief van de Europese Groenen is een jaar geleden een speciale onderzoekscommissie ingesteld die de EU-toelatingsprocedure voor glyfosaat en andere pesticiden tegen het licht heeft gehouden. Woensdag zijn de bevindingen en eisen van deze commissie aangenomen tijdens de plenaire zitting in het Europees Parlement.

Transportcommissie Europarlement voorkomt uitholling arbeidsvoorwaarden vrachtwagenchauffeurs

Brussel, 10 januari - De transportcommissie van het Europees Parlement heeft weten te voorkomen dat de arbeidsomstandigheden van vrachtwagenchauffeurs worden verslechterd. De transportcommissie stemde tegen voorstellen van de Europese Commissie om de rechten van vrachtwagenchauffeurs uit te hollen.