[persbericht] 'Get Women on Board'

Donderdag 7 maart 2013, 15:00 - 18:30 uur
zaal A1G3, Europees Parlement, Brussel

Deze week staat in het teken van internationale vrouwendag. GroenLinks-Europarlememtari├źr Marije Cornelissen organiseert met haar Europese Groene collega┬┤s een conferentie over het voorstel van de Europese Commissie om te zorgen dat in 2020 minstens veertig procent van de top van het bedrijfsleven uit vrouwen bestaat. Vakbonden, nationale en Europese vertegenwoordigers gaan de discussie aan over het voorstel. De komende maanden zal het Europees Parlement de voorstellen behandelen. Cornelissen is verantwoordelijk voor de inbreng vanuit de vrouwencommissie van het Europees Parlement.

Marije Cornelissen beantwoord donderdag tussen 16.30 en 17.30 vragen via twitter: #womenonboard
en zal een aantal van deze vragen inbrengen in het debat.

De bijeenkomst is live te volgen
Meer informatie en programma

Op vrijdag 8 maart, Internationale Vrouwendag, gaat Marije Cornelissen in debat met onder andere eurocomissaris Neelie Kroes en Agnes Jongerius over het vrouwelijke antwoord op de crisis. Hoe draagt een betere positie van vrouwen bij aan het aanpakken van de crisis? En welke rol speelt Europa daar in? De bijeenkomst vindt plaats in De Rode Hoed, Amsterdam.
Programma en informatie

Neem contact op met onze persvoorlichter:
Contact Neem voor meer info contact op met de persvoorlichter van GroenLinks Europa: Dirk van den Bosch
Telefoon:
+31 627 015 080 (NL) of
+32 228 37881 (B)
E-mail: dirk.vandenbosch@europarl.europa.eu Extra persinformatie staat op de website van het Mediacentrum van GroenLinks Europa.
TwitterFacebook